Jeśli Twoja firma planuje po raz pierwszy uczestniczyć w wystawie, może pojawić się pytanie "od czego zacząć?".
Pracę związaną z przygotowaniem i organizacją uczestnictwa Waszej firmy w wystawie lepiej powierzyć spółce specjalizującej się w imprezach firmowych i posiadającej doświadczenie i profesjonalne podejście.
Na początkowym etapie pomogą Państwu określić się z celami, które trzeba będzie osiągnąć w trakcie wystawy. Takii celami mogą być:
- Prezentacja danego produktu grupie docelowej, tj. odwiedzających, które mogą później stać się klientami lub partnerami.
- Przeprowadzenie podczas targów negocjacji umów handlowych.
- Przeprowadzanie podczas wystawy specjalnych akcji w celu reklamowania swojej firmy.
Cele jakie firma może osiągnąć dzielą się na dwie grupy:
- konkretne cele, na przykład podpisanie umów o współpracy z określoną ilością dostawców;
- PR-cele, osiągnięte poprzez prowadzenie PR-kampanii bezpośrednio w miejscu wystawy. W rezultacie uczestnicy wystawy otrzymają informacje o Państwa firmie i Waszym produkcie, na podstawie, której będą mogli stworzyć swój stosunek do nich.
PR-cele, zazwyczaj w przeciągu jakiegoś czasu stają się konkretnymi. Na przykład kiedy da o sobie znać nowy klient, który rok temu zapoznał się z Państwa produkcją na wystawie.
Kiedy razem ze specjalizowaną firmą określicie cele, dalej koniecznie będzie trzeba opracować koncepcję uczestnictwa w wystawie: dosiągnięcie jego celów, jakie materiały i zasoby ludzkie powinny zostać użyte.
Pomogą Państwu także przy współpracy z organizatorami wystawy co pozwoli uciec od nieoczekiwanych, niemiłych sytuacji na wszystkich etapach przygotowań.
Podpisując umowę z organizatorem należy sprawdzić czy w umowę wpisano wszystkie usługi, które powinien wykonać organizator, na przykład:
- powierzchnia wystawowa;
- oświetlenie stoiska wystawowego;
- sprzęt.
Po tym jak organizatorzy przedstawią techniczne potrzeby odnośnie reklamowych makiet, specjalizowana firma także dopilnuje rozmieszczenia informacji w katalogu uczestników wystawy a także otrzymania dokumentów zezwalających na montaż wystawy. Eksponent powinien je otrzymać w przeciągu kilku tygodni przed rozpoczęciem wystawy.
Przygotowania do wystawy - to ważna impreza dlatego specjalizowana firma weźmie na siebie wyszukanie wszystkich koniecznych specjalistów (dizajnerów, menadżerów, pracowników produkcji), którzy będą uczestniczyć w procesie przygotowań. Znajdą dla Państwa agencję reklamową, producenta stoisk, poligraficznej i gadżetowej produkcji, pomogą ułożyc kontakty z dyrekcją i służbami kompleksu wystawowego, przeprowadzą szkolenie Waszych pracowników, objaśnią im cele uczestnictwa w Wystawie, funkcje każdego pracownika.
Jeśli zdecydujecie się na wystawie inicjować zakupy swoich produktów, specjalizowana firma pomoże Wam nawiązać więź między Państwa pracownikami na stoisku i biurowym personelem.
Nie będziecie musieli martwić się o zaproszenia. Pracownicy specjalizowanej firmy sami wcześniej roześlą zaproszenia Państwa klientom i osobiście zadzwonią do każdego kto je otrzymał.
Kategoria: